Netvisor - Yrityksen hyödyt sähköisestä taloushallinnosta

Yrittäjyyteen kuuluu olennaisesti velvollisuus hoitaa kirjanpitoa ja huolehtia taloushallinnon sujumisesta. Vaikka yrityksen kirjanpito ja palkanlaskenta olisi ulkoistettu, jää sinulle halutessasi useita eri mahdollisuuksia hoitaa taloushallinnon osa-alueita myös itse. Tässä artikkelissamme käsittelemme sähköisen taloushallinnon hyötyjä verrattuna perinteiseen paperiseen kirjanpitoon. Tarjoamme useita erilaisia palvelukokonaisuuksia, joten mahdollisuuksia on paljon, eikä yrityksen taloushallinnon sähköistymisen tarvitse välttämättä tapahtua kokonaan kerralla.


Mikä on sähköinen taloushallinto?


Sähköinen taloushallinto tarkottaa käytännössä pilvipalveluna toimivaa sähköistä järjestelmää, jossa voidaan muun muassa vastaanottaa ja maksaa ostolaskuja, sekä lähettää myyntilaskuja. Kuittien ja muiden kirjanpitoaineistojen toimittaminen suoraan kirjanpitäjällesi käy myös helposti sähköisen järjestelmän kautta. Kuittien skannaaminen esimerkiksi Visma Scanner -sovelluksella käy helposti ja kätevästi muutamassa minuutissa. Skannaukseen tarvitset vain toimivan nettiyhteyden. Kuitit pysyvät tallessa ja yrittäjän työkuorma jakautuu tasaisemmin, eivätkä kadonneet kuitit aiheuta turhaa stressiä.



Yrityksen hyödyt sähköisestä taloushallinnosta


Verrattuna perinteiseen, sähköinen taloushallinto vie sekä yrittäjältä, että kirjanpitäjältä turhat välivaiheet pois, eikä suurien paperisten tositenippujen säilöminen enää ole tarpeellista. Tällöin yrittäjänä voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi, eikä rajallisia voimavaroja tarvitse käyttää asioihin, jotka sähköinen järjestelmä pystyy tekemään puolestasi.


Perinteisen taloushallinnon toimintamallissa toimitat kuitit, laskut ja tiliotteet joko henkilökohtaisesti tai kirjeitse paperisena, tai sähköpostitse kirjanpitäjällesi, joka käy nämä tositteet läpi kirjaten ne järjestelmäänsä. Sähköinen kirjanpito Netvisorissa mahdollistaa tämänkin tapahtuvan suoraviivaisemmin ja nopeammin muun muassa edellämainitun skannausmahdollisuuden, sekä järjestelmään suoraan tulevien ostolaskujen ja tiliotteiden ansiosta.



Netvisor - Älykäs taloushallinto


Netvisorissa niin ostolaskujen vastaanottaminen ja maksaminen, myyntilaskujen tekeminen ja lähettäminen, kuin tositeaineiston toimittaminen kirjanpitäjällesi on mahdollista. Tiliotteet yrityksen pankkitileistä tulevat suoraan järjestelmään, eikä niitäkään tarvitse enää erikseen kirjanpitäjälle toimittaa.


Netvisorissa pystyt seuraamaan, ja varmistamaan, että asiakkaasi maksavat laskunsa. Jos myyntilaskun suoritus syystä tai toisesta joskus viivästyy, huomautuskirjeen lähettäminen onnistuu myös helposti samasta järjestelmästä. Netvisorin myyntilaskut täyttävät uuden verkkolaskulain (1.4.2020) kriteerit. Lue lisää uudesta verkkolaskulaista aikaisemmasta artikkelistamme.


Netvisor on palveluna helppokäyttöinen. Jos osaat käyttää esimerkiksi verkkopankkia, taitosi riittävät myös Netvisorin käyttöön. Palvelu on käytettävissäsi kaikkialla, sillä käyttämiseen tarvitset vain älylaitteen ja toimivan nettiyhteyden. Ohjeistamme järjestelmän käyttöönotossa, ja toimimme palvelutukena koko asiakkuuden ajan.



Tuntuuko sähköiset järjestelmät ja älykäs taloushallinto kaukaiselta tai haastavalta ajatukselta?


Kannustamme sähköiseen taloushallintoon sen helppouden ja nopeuden takia, mutta halutessasi voimme käyttää myös perinteisiä menetelmiä.



Lue lisää tarjoamistamme palveluista, tai ota yhteyttä, niin katsotaan juuri sinulle ja yrityksellesi sopiva palvelukokonaisuus.



0 comments
  • Black Facebook Icon